9 Oktober 2008

                                                                              Hej Bloggen!
Dagen har varit helt okej, vaknade imorse vid halvsju och beslutade mig för att gå upp och ta mig till skolan.

Första lektionen var engelska, och vi redovisade låten vi översatt, och det gick faktiskt väldigt bra, mycket bättre än jag trodde att det skulle.

Även om min redovisning gick bra så var Linneas ändå roligast. När hon skulle skriva anledningen till varför Paul McCartney skrev låten "Let it be", hon sa att det fanns två anledningar och att den första vara att han "saknade sin mamma som hette Mary (Mother Mary), och den andra anledningen var att han skrev låten om John Lennons son, Julian. Men eftersom John inte tyckte om det, så döpte Paul om låten till Hey Jude".. Och just som hon sagt Hey Jude, så skrek hon "Men, vänta, det var ju en helt annan låt".. Verkligen skit kul var det och jag skrattade nog säkert i 10 minuter.

Andra lektionen var matte, där jag jobbade flitigt som alltid annars. Jag tycker verkligen om matten just nu, eftersom jag nu förstår mig på den :)

Och sen efter matten så hade vi 2h och 45min hål, verkligen skit drygt. Så jag och Linnea åkte hem till henne och lagade god lunch till oss istället.
Stekt kycklingfilé, pommes och sås. Verkligen mums på det!

När vi sedan började igen, kl 13.00 så hade vi mentorstid/klassråd i ungefär 30 min och sen var skoldagen slut,
men inte för mig, och de andra i mångfaldsgruppen som skulle på möte kl 15.15.

Under hålet mellan mentorstiden/klassrådet och mångfaldsmötet så mötte jag Älsklingen min i trappen påväg upp.
Så stannade och pratade med honom en stund, alltid trevligt. Också första gången vi står och pratar mer än 1min sen vi började skolan, tro det eller ej.

När jag sedan kom hem så har jag inte gjort något speciellet, mest tagit det lungt.

Och nu ska jag inte heller göra något speciellt, kanske läsa lite eller kolla en film.
En sak är iallafall säker, jag ska prata i telefon med Älsklingen min senare ikväll.
(om han lyckas komma ihåg det vill jag säga)

PUSS.
Hannah Helldén






















Kommentarer
Postat av: Sofia

vad bra att det går bra i matten! och med engelskan!:D skolan blir så mycket roligare då! :D

2008-10-09 @ 20:03:26
URL: http://souffi.blogg.se/
Postat av: Mikael

Jag kom ihåg! (Y)

2008-10-10 @ 02:00:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0