10 November 2008

Godkväll!
Sitter här och har precis kollat lite på min blogg och den är verkligen tråkig, jag menar med designen och så.. men jag vet inte hur jag vill ha det eller hur man gör det! Så det får väl vara som det är, tills det kanske inom tid ändrar sig själv vilket det antagligen inte kommer att göra.

Dagen har varit helt okej, Måndag v.46 vilket betyder Öppningsdagen för Mångfaldsveckan!
Onsdag och Torsdag kommer vi i MFG att göra workshops tillsammans med SSG's alla tvåor på skolan och deras mentorer, första dagen alltså på Onsdag blir det tillsammans med St: Nikolaj och på Torsdag blir det med eleverna från Bastionen. Tror att det iallafall kommer att bli mycket trevligt :)

Ja, tillbaka till idag, Måndag!
Kl 12 idag gick starten av för MFG-veckan och på scenen hade vi Behrang Miri, en rappare från Malmö som kom till Sverige 1987, då 3 år gammal från Iran som då krigade mot Irak. Han vill precis som vi i MFG förminska folks fördomar, kanske rent av få bort fördomarna från våra hjärnor. Vi vill också att alla ska kunna leva med alla, det spelar ingen roll om man är "svensk", iranier, alban, bosnier, arab, rysk, engelsk, afrikansk eller.. ja, ni fattar nog! ALLA ÄR LIKA MYCKETR VÄRDA!



Om ni vill veta mer om honom, så kolla gärna in hans hemsida: http://behrangmiri.com eller om ni vill lyssna på hans musik så kolla gärna in http://myspace.com/bahrangmirimiddleeast

PUSS
Hannah Helldén.

Kommentarer
Postat av: Sofia

hej gumman! tack för bilderna på mig och lååångfinger!! haha :D

2008-11-10 @ 20:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0