20 Juni 2008

20/6 var det midsommar som firades med familjen Bruun och deras släkt. Bland andra Maries föräldrar och Peters mamma, mkt trevligt folk.

Dagen började med att jag vaknade upp i Mikaels famn här hemma hos mig och snart efter vi ätit frukost och klätt på oss så begav vi oss på en vääldigt jobbig cykelttur till Skegrie där vi skulle fira midsommar. När vi kom hem till honom så var det full rulle hemma hos dem, majstången skulle resas, kakor bakas, välkomstdrink blandas och gräslök klippas.

Jag hjälpte Marie med drinken och med kakorna och Mikael gjorde massa annat, ute i trädgården var Peter och Emma i full gång med att resa och klä majstången medans Emmas pojkvän Hemrik var och handlade något.

Vid kvart i fyra gick jag och Mikael och duschade då alla förberedelser var klara. När vi hoppat ur duschen och klätt på oss våra finkläder så började gästerna kommma. När alla väl kommit så var det dags för välkomstdrink och mingel med de nykomna gästerna.. Efter vi hälsat på alla satte vi oss vid bordet och fikade och pratade lite allmänt.

När det väl var gjort så började dagens höjdpunkt, lekarna :) Det gick väldigt bra för Miakel och Mig, men när det var dags för frågesporten med frågorna från spelet "Mellan tummen och pekfingret" så gick det inte så värst bra, men vi kammade ändå hem andra platsen, mkt bra jobbat om jag själv får säga det.

Senare mot kvällen åt vi middagen, potstis och sill, som var mycket gott. Undertiden som vi åt så sjöng vi lite snaps visor och andra sånger samtidigt som Mikaels morfar spelade på sitt dragspel.. Vid midnatt gick jag och Mikael och la oss, efter en dag full med trevligheter! Alltså en lyckad dag, eller vad säger ni?



Men inte nog med att det var midsommar så var det Mikaels och Min 10 månaders dag. 10 underbara månader med både motgångar men ändå flest medgångar. Du är en underbar människa älskling och du betyder så otroligt mycket för mig Mikael Bruun!

Tack så hemst mycket alla som var med och förgyllde midsommaren  den 20 Juni 2008!!!

Puss och Kram Hannah Helldén.

Kommentarer
Postat av: sofia

vad mysigt ni hade det! så söt du är!

2008-06-25 @ 18:43:12
URL: http://souffi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0