24 Juli 2008 (Finland)

Nu är vi i Finland och vädret är underbart, solen lyser och det är närmare 30 grader ute :)
Skönt, men tråkmåns som man är så stannar man ändå inne vid datorn :)

Idag är det Dag 2 på vår resa och gårdagen spenderade vi i Mumindalen som naturligtvis finns här i Finland.
Det var mycket trevligt och uppskattat av mina småsyskon som var helt  stirriga.
Tyvärr så tog jag inga bilder men som tur var så gjorde mamma det,
så kanske dyker det upp en bild sen någon dag :)

Idag har vi inte gjort så mycket. Mest gått runt och kollat lite i Åbo där vi spenderade vår första natt.
Jag inhandlade en blå/vit munjacka där det står Finland på ryggen och längs armarna, Mkt fin!
Vi köpte också  socker- ärtor/bönor som vi gick och mumsade på.

När vi ätit lunch och det var dags för Julius att vila middag så satte vi oss i bilen och körde till Tammerfors där vi är nu, i staden vi ska bo och sova i 5 nätter innan det är dags att åka hem igen. Imorgon ska vi nog köra till Kimmo och hälsa på honom, hans fru och deras barn, mina kusiner :) Mkr mkt trevligt! Har faktiskt saknat dem när jag tänker efter, det har ju ändå gått ett heelt år sedan jag såg de sist.

Nej, nu ska jag inte blogga mer för denna gången. Kommer kanske ett inlägg till senare, eller kanske imorgon.

Puss Hannah Helldén.


Kommentarer
Postat av: sofia

nu saknar jag er! ni får komma hem!

2008-07-24 @ 19:41:46
URL: http://souffi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0