Varför envisas så många människor med att vara elaka och mobba/reta andra personer?

Även detta är ett ämne som jag bara är så himla trött på. Vart är världen egentligen påväg?
Visst, att retas och vara ovänner ligger i människans natur, men ibland.. nej, det är nog fel ord. Oftast så går det överstyr, folk mobbar varandra, kallar varandra saker som de inte vet någonting om och vidare..
Liksom visst, när man var liten sa man saker till varanara, men det är ju ingentling om man jämför med vilka ord som kommer ut ur ens käft nu förtiden och speciellt i tonåren.

Nu, får ni absolut inte tror att jag sitter här och tror att jag är perfekt för det är jag verkligen inte, långt ifrån!

Men jag tycker, precis som många andra människor att vi borde sluta med att kalla varandra saker, hitta på falska rykten och massa andra saker.. Är det inte bara så otroligt omoget,egentligen?

Som på Liljeborgs skolan, där jag gick i tre år, där var alla elaka mot varandra, folk sa saker till andra folk som de inte ens kände, kanske bara kunde namnet på om ens det. Många av det gjorde det, för att det var statushöjare, tror jag.
Man var cool om man vågade säga saker som hora, slampa och luder till andra tjejer som kanske bara gick förbi. Men egentligen, hur cool är det på en skala, är det inte bara helt idiotiskt och fegt! :/

Ännu en gång måste du rätta mig om jag har fel!!

PUSS. Hannah Helldén


Kommentarer
Postat av: sofia

jag tycker absolut att vi ska hitta ett internet cafe där vi kan blogga! men då får vi göra det samtidigt för annars är det inte kul.. inte som att jag vill gå iväg själv.. dock tror jag att hotellet har internet man kan få använda. kanske kan man även ta med sin egen bärbara och koppla den till hotellets trådlösa internet. det får vi ta reda på innan vi åker. jag tycker det ska bli superkul att åka iväg! som jag längtar! <3

2008-08-10 @ 13:09:09
URL: http://souffi.blogg.se/
Postat av: sofia

godmorgon gumman :)

2008-08-11 @ 08:47:09
URL: http://souffi.blogg.se/
Postat av: Veronika

men alla på liljeborg är så jäkla ytliga så det är sjukt..

2008-08-15 @ 01:34:59
URL: http://verothie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0