Vad har ni egentligen emot handikappade?

Detta är ett ämne som jag är väldigt väldigt  trött på, varför känner så många människor på denna jorden avsky mot handikappade? Det är ju inte deras fel att de ibland inte ser ut som de flesta utav oss andra.
Men de är precis som vi, de är normala, precis lika normal som en person som kan läsa, skriva, prata, gå, springa, hoppa korrekt.
Alla är vi precis lika mycket värda, det spelar väl ingen roll om man är vit, svart, gul eller grön, har blont, brunt,svart, blått eller rosa hår.

Så sluta med detta, behandla alla andra precis som du själv vill bli behandlad.
Många handikappade kan också vara mycket roliga och ha humor, de flesta av dem har faktiskt jättebra humor.!
Som en kille som jag känner, han är 17 år gammal, alltså född 1991 och han föddes med ett handikapp, men han är hur rolig och trevlig som helst.

Så sluta se ner på de som NI inte tror är som oss som, för det är de.. Om inte så mycket bättre än oss "normala" som ni kallar oss!

Rätta mig om jag har fel!!

PUSS. Hannah Helldén.

Kommentarer
Postat av: sofia

gumman vilka ämnen du tar upp på bloggen. jag är imponerad!

2008-08-10 @ 13:07:16
URL: http://souffi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0