Mig och mitt bloggande!

Hittade denna listan på freijasmamma.blogg.se & kopierade den, här har ni resultaten :)



Hur länge har du bloggat?
Jag har inte bloggat så jättelänge. Kanske i ett halvår, ungefär.
Men från början bloggade jag på en annan blogg.

Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut, en månad innan du själv började
blogga?
En månad innan jag började blogga så hade jag inte läst så många bloggar, men jag tyckte nog att det var lite tramsigt och väldigt egocentriskt i vissa fall. (har ändrat åsikt nu dock)

Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Det måste nog ha varit Emelie's blogg, ungmamma15.blogg.se, älskade hennes blogg då, älskar den nu.
Emelie är en 16 årig tjej som blev gravid när hon var 14 och födde sin dotter Wilma när hon var 15 år gammal. Ungt, jag vet, men hon har klarat det galant och nu är Wilma lite mer än 1 år.
Det är nog den bloggen jag läst mest och beundrar mest.

Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
De fösta inläggen jag skrev var nog ganska tråkiga.

Hur många bloggar återvänder du till regelbundet, som läsare?
ungmamma15.blogg.se, kenzas.se, freijasmamma.blogg.se, souffi.blogg.se,
verothie.blogg.se, chivatten.blogg.se, majsen.blogg.se, kajsen.blogg.se m.fl.
Men iallafall 8 stycken jag läser så fort jag får tillgång till en dator.

Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många
är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
Jag läser nog mest dagboksbloggar för det är nog det som intresserar mig mest, andras liv :)

Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
majsen.blogg.se , hennes blogg älskar jag verkligen. men hon skriver rätt mycket
om kläder och det gör inte jag. Jag skriver nog mest om mig själv! :D (egoist)

Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Det vet jag inte riktigt, ingen jag läser skriver väl som jag :/ tror jag.

Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Ingen aning, kanske att jag skriver lite mycket om M.

Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Ja, det tror jag att de gör. Annars hade de nog sagt till,
för de är väldigt snabba i käften på sådant :)

Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller
tänjs den gränsen hela tiden?
Jag tror att jag håller samma linje hela tiden med hur prviat jag kan vara.
Skriver nog mer om saker i det stora hela och inte privatprivat.

Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Jätte personliga och privata saker som ingen annan har med att göra! Såklart?

I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Nej, det tror jag inte.

Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hans/hennes blogg?
Man kan nog lära känna en person till viss del genom en blogg,
men jag tror ändå att man måste träffa personen irl först för att få en riktig uppfattning.

Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
I sådana fall: Var de som du trodde att de skulle vara, eller blev du förvånad?
nNej inte genom bloggen, men genom andra platser på internet.
Han var som jag trodde, om inte underebarare!

Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Ja, det kan det nog vara, för vissa.

Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer
eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
Nej, det har inte hänt! :)

Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Ja, det har hänt att jag skrivit inlägg som jag senare raderat för att jag ångrat att jag skrivit dem :/

Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Nackdelar tror jag inte att det finns några, iallafall inte i mitt fall.
Skriver för att jag tycker det är roligt,ibland :)

Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt
bloggande har förändrats då?
Det tror jag inte att jag gör, men kanske. Vi får väl se!

Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur,
eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Jag tror att det kan vara possitivt mot vår natur att blogga.
Vi människor kan påverka varandra possitivt och ge varandra idéer och råd om saker.

Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Det betyder inte riktigt lika mycket för mig som det gjorde innan, innan bloggade jag nästan hela tiden. Hade så mycket att skriva om då. Men nu har jag knappt något att skriva om, inget som är värt att veta i bloggen.

Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Roligt tidsfördriv, tiden går otroligt fort! :)

Nämn 4 bloggare som du vill ska svara på enkäten
verothie.blogg.se, majzie.blogg.se, souffi.blogg.se, chivatten.blogg.se



Kram <3

Kommentarer
Postat av: veronika

Neei! Sånna svåra frågor! Men jag älskar din blogg också hannah! :D

2008-04-25 @ 19:49:15
URL: http://verothie.blogg.se
Postat av: sofia

snygg header, såg först nu att där var du och mikael som möts under en kyss
:)

2008-04-25 @ 23:49:06
URL: http://souffi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0